torstai 22. syyskuuta 2011

Pier 39, Karen ja Joe

Päätettiin avata päivä aamulenkillä. Ensiyritys koti-ovelta. Ihan mahdotonta, kadut kallistelivat siinä määrin joka suuntaan, että kolmen korttelin jälkeen palattiin hakemaan auto ja ajettiin North Beachille juoksentelemaan muiden sekaan. Lähdettiin juoksemaan päättäväisesti kohti Golden Gatea ja päästiinkin sinne ja vielä takaisinkin. Onneksi matkavarrelta löytyi juoma-automaatteja, sillä lenkki venyi lähes 1,5 tuntiseksi ja niin sisä- kuin ulkolämmötkin nousivat aikalailla. Suihku, aamiainen ja päiväksi kävellen läheiselle Pier 39:lle, joka kuuluisa laituri ravintoloineen, kauppoineen ja merileijonineen. Shoppailtiin, syötiin kirsikoita ja mansikoita sekä seurailtiin merileijonien aika lököisän näköistä elämänmenoa.

Illaksi mentiin ensin Karenin ja Joen luo Broadway 1800 drikeille ja sieltä illalliselle Pier 1 1/2:lle La Mer -nimiseen perulaiseen ravintolaan. Pääasiassa graavia kalaa eri kastikkeissa tarjoiltuna kimaroina koko pöydälle. Kiva ilta "with most outgoing people", vaikka sään muutokset onnistuivat taas yllättämään meidät. Päivällä hellettä ja illalla aika kalsaa varsinkin rannalla.